DIGICONTACT
Zorg
In 2014 hebben wij Digicontact ontwikkeld. Digicontact levert begeleiding op afstand middels een beeldzorg-app. Deze app is zo ingericht dat cliënten van zorginstellingen met één druk op de knop contact kunnen opnemen met een begeleider/verzorger. Door de beeldbelfunctionaliteit is er oogcontact en contact op afstand mogelijk op zeer efficiënte wijze. Op deze manier is er altijd een ‘hulplijn’ aanwezig, wanneer fysieke aanwezigheid niet mogelijk of noodzakelijk is. De zelfredzaamheid van cliënten neemt hiermee toe en cliënten krijgen een vertrouwd gevoel bij deze manier van ondersteuning. Dit biedt voordelen voor zowel de gebruikers als de zorgorganisatie.
Op het moment dat een oproep gedaan wordt, komt dit bij de begeleider/verzorger binnen en kan dit direct geregistreerd worden in het dossier van de cliënt. DigiContact is in te zetten voor mensen die thuis wonen, ambulante ondersteuning krijgen of intramuraal (in een instelling) wonen.
Voordelen voor de gebruiker:
Vragen kunnen gemakkelijk en snel gesteld worden
Verhoging van zelfredzaamheid
Verhoging van zelfvertrouwen, er is immers altijd een hulplijn beschikbaar
Gebruikersvriendelijke app met 1 knop (bellen)
Voordelen voor de organisatie:
Verhoging in productiviteit & efficiëntie
Verhoging van de kwaliteit
Verlaging van de zorgkosten
Mooie service die verleent wordt door de organisatie om cliënten 24 uur per dag, 7 dagen in de week te ondersteunen
Voordelen voor de zorgmedewerker:
Verlaging van de werkdruk
Efficiënter kunnen werken, verhoogt de werksfeer
Snel op de hoogte van de situatie, waardoor snel actie ondernomen kan worden
Fysieke aanwezigheid is niet altijd noodzakelijk en kan op deze manier ondervangen worden
BENIEUWD WAT WIJ VOOR U KUNNEN BETEKENEN?